LA PILOTA A ALTURA

 

La pilota en Altura 

 

Primer de tot i per a començar, contextualitzarem el poble en el qual viu i el context en el qual es van desenvolupar els meus avis i els meus pares per a així tindre una perspectiva mes àmplia del tema que tractarem.

El poble on s'ha realitzat la recol·lecta d'informació és Altura, és un xicotet poble de la comarca de l'alt Palància de 3500 habitants aproximadament. La influència cultural més accentuada és la influència aragonesa, ja que antigament els agricultors migraven a Aragó a segar i es portaven amb ells de tornada tradicions i costums aragonesos. Com a la influència de la cultura Valenciana és una zona castellanoparlant totalment i on la influència valenciana aporta xicotets matisos a la societat.

És per això  que, preguntant al meu avi, que esports es practicava al poble antigament no m'ha aconseguit identificar cap antecedent de la pilota valenciana al nostre poble. Em va comentar que ell, mai havia vist que es jugara la pilota valenciana al poble, i em va comentar que l'esport més pròxim a la pilota era el frontó, però el que es juga amb raqueta. El meu avi va jugar durant molts anys a frontó, o frontenis que es diu per a diferenciar-ho de la modalitat de pilota.

Seguidament, vaig passar a preguntar als meus pares que esports es practicaven en la seua època quan eren joves, i tampoc van aconseguir donar-me cap dada que ens aproximaren a algun antecedent pilotari a Altura. El meu pare em va comentar que s'organitzaven campionats de “Vòlei ball” en la plaça del poble i que a més de jugar a futbol, sempre s'apuntava amb els amics a aquests campionats perquè en la plaça es creava un ambient increïble. Això em va acostar una mica a l'essència de la pilota valenciana jugada als carrers i amb el públic molt prop dels jugadors.

Com a conclusió he de dir que per desgràcia al meu poble mai s'ha practicat la pilota valenciana, ja que per la situació geogràfica del poble i les seues influències culturals, l'esport valencià no va arribar fins ací.

Comentarios

  1. Gracias a esta entrada podemos observar que no en todos los pueblos existe una gran tradición por la pelota valenciana o bien que no era el deporte principal. Me parece una entrada muy atractiva. La forma de redactar y de transcribir la entrevista me parece buena. Mi nota es un 9!

    ResponderEliminar
  2. Aquesta entrada ens fa reflexionar al voltant de la tradició de la pilota valenciana. Em pareix interessant conéixer el punt de vista d'un poble al que quasi no es jugava a la pilota, sinó que com bé ens dius, aquell esport que més es practicava era el volei. A més, s'han establert certes relacions culturals entre el poble i la pilota, així com entre els mateixos esports. Bona entrada, per a mi mereix un 8

    ResponderEliminar
  3. Després de llegir aquesta entrada podem observar que en molts pobles no hi ha res d'influència de les tradicions de la pilota valenciana. Per tant, Marcos ha explicat de manera molt eficaç els jocs i deports que jugaven tant els seus pares com els seus avis. La meua nota és un 9.

    ResponderEliminar
  4. Hola Marcos. El meu cas és molt paregut, al meu poble tampoc s'ha jugat mai a pilota valenciana i jo no he tingut altra experiència que no sigue la proporcionada per l'assignatura de Didàctica dels Jocs i Activitats Esportives. Encara així, interessant el que comentes de com la teva familia jugava abans. Bona redacció, un 9!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

ESPORTS NOUS • COEDUCACIÓ• DIVERSIÓ • EDUCACIÓ FÍSICA

ESPORTS INDIVIDUALS • ESPORTS COL·LECTIUS• PANDÈMIA

PRÀCTICA AL TRINQUET