ESPORTS INDIVIDUALS • ESPORTS COL·LECTIUS• PANDÈMIA

 

ESPORTS INDIVIDUALS • ESPORTS COL·LECTIUS• PANDÈMIA

 

En aquesta entrada parlarem sobre els esports alternatius que hem treballat en gimnàs. Els esports alternatius són aquells que es diferencien dels esports tradicionals i convencionals, bé perquè utilitzen materials que no es troben subjectes als cercles tradicionals de fabricació per al camp de les activitats físiques esportives o recreatives, o bé perquè en el cas que si ho estiguera rep un ús diferent.

 

1.      Què et pareixen els esports alternatius: són més o menys didàctics que els esports tradicionals?

Els esports alternatius em semblen de gran utilitat a nivell docent ja que ofereixen als alumnes i professors una major diversitat d'activitats a realitzar en les classes d'educació física. Això permet que els esports tradicionals no acaparen tota l'atenció en les unitats didàctiques dels mestres. Els esports alternatius són molt interessants perquè mantenen els trets principals dels esports tradicionals, com pot ser la competitivitat, el seguir un reglament… etc, però eliminen els aspectes negatius que promouen els , fent que la pràctica d'aquests esports fomente una sèrie de valors molt importants per als alumnes.

 

2.      Segons el Decret 108/2014, en què bloc; i concretament en què cursos estaria . justificada la seua aplicació? Raona la teua resposta.

Segons el decret 108/2014, els esports alternatius es podrien col·locar clarament dins del bloc 5: “Jocs i activitats esportives” on els xiquets aprenen els diferents de ports i jocs tradicionals. Quant als cursos, els esports alternatius es podrien incloure en tots els cursos de Primària, ja que són perfectament compatibles amb tots ells i simplement s'haurien de realitzar xicotetes adaptacions depenent del curs.

 

3.      Què t’han paregut les adaptacions dels esports vivenciats avui als protocols de la COVID-19? Quina altra adaptació posaries?

Al meu entendre les adaptacions COVID-19 que hem hagut d'implementar en les nostres classes m'han semblat suficients, però perquè som persones adultes que sabem els límits. Quant a la realització d'aquests esports amb xiquets, no crec que fora bona idea realitzar aquest tipus d'activitats, ja que els xiquets no tenen assimilades les limitacions de la pandèmia. Els esports alternatius utilitzen material que es comparteix i on tots els membres de l'equip el toquen. Com a mesura extraordinària i per a evitar contagis en el cas del colpbol realitzaria aturades per a desinfecció cada 5 minuts i en el cas datchball al final de cada ronda els xiquets hauran de desinfectar-se les mans.

 

4.      Per últim, presenta un altre esport alternatiu que penses que es podria treballar a Primària i que no siga el datchball, el colpbol o l’esport triat a la teua Unitat Didàctica? (nom, regles bàsiques, material, espai i aplicació didàctica).

L'esport que he triat per a la seua posterior explicació és el korfball. És un esport d'invasió semblant al bàsquet, on els jugadors han d'introduir una pilota en un cércol

 

REGLES BÀSIQUES

La reglamentació bàsica que et permetrà conèixer els aspectes normatius d'aquest esport, així com el material utilitzat i la seua instal·lació, és la següent:

• La composició dels equips és mixta, participant 4 xics i 4 xiques per cada equip.

• El camp està dividit en dues meitats de manera que dos xics i dues xiques se situaran en cada meitat.

• Cada xic d'un equip cobrirà a un altre xic de l'equip contrari, el mateix ocorre amb les xiques.

• Els jugadors no poden eixir-se de la meitat del camp que tenen assignada.

• L'objectiu del joc és passar la pilota pel cistell, de dalt a baix. Cada vegada que ho aconseguim ens anotem 1 punt.

• Quan el marcador assenyale un tanteig parell, els components de l'equip canviaran les seues funcions, és a dir, els quatre jugadors/as que actuaven de defensa passaran a actuar en atac i viceversa.

• El partit comença amb un servei des del centre del camp realitzat per un jugador atacant.

• El jugador que està en possessió de la pilota no es pot moure, haurà de botar-lo, pivotar, tirar a cistell o passar a un company, encara que si pot fer el pas necessari per a saltar i llançar a cistell. Els seus companys si poden moure's dins de la seua meitat per a aconseguir la millor posició de joc possible.

• Cada vegada que s'aconsegueix una miqueta es realitzarà un servei des del centre del camp.

• En tirar a cistell cal realitzar-ho en salt i amb totes dues mans.

• La duració del partit és de dos temps de 30’ amb un descans de 10’

 

No està permés:

• Tocar a un jugador de l'altre equip.

• Actuar amb violència.

• Llançar al cistell un jugador que actua de defensa.

• Tocar la pilota amb els peus.

• Marcar a un jugador de l'altre sexe, o a un que ja està marcat.

• Entregar la pilota a les mans del company, haurem de passar-li'l.

Aquestes infraccions seran penalitzades amb tir lliure i serà efectuat per un jugador de l'equip perjudicat des del lloc on es va cometre la falta,  no es podrà acostar cap jugador a menys de 2,5 metres.

Es considera penal quan la infracció es realitza a un jugador en clara acció de tirar a cistell i anotar un punt, es llançarà des del punt de penal, en salt i a 2,5 metres del cistell i de qualsevol jugador.

  Instal·lacions i material

       Pals: estan situats a 6,5 metres de la línia de fons i tenen una altura de 3,5 metres.  Pilota: serveix el de futbol.





Comentarios

  1. Esta entrada me parece que es muy completa, me gusta mucho la manera de redactar de Marcos, y me ha llamado mucho la atención lo interesante de sus respuestas respecto al Covid y al Colpbol, ya que nos muestra su punto de vista respecto a este tema y también podemos observar como se juega un deporte nuevo, que llevado a las aulas puede ser muy interesante. Mi nota en un 9'5!

    ResponderEliminar
  2. Hola, aquesta entrada em sembla molt interessant i completa. Des del primer moment es pot observar els avantatges dels esport alternatius i dintre de quin bloc de continguts s'integraria, tenint en compte també les mesures per la COVID-19. Per úlitm, has sigut capaç de descriure de forma breu i clara el Korfball, atenent als seus aspectes bàsics com les regles, l'objectiu, l'espai i el material. Per a mi aquesta entrada mereix un 9.

    ResponderEliminar
  3. Aquesta entrada em sembla prou completa, però li afegiria una imatge sobre el baló en el qual es juga per què és especial per a eixe determinat esport alternatiu. A més a més, m'agradaria destacar les mesures que implantaria tant al datchball com al colpball per evitar riscos de contagis. La meua nota és un 9'5.

    ResponderEliminar
  4. Entrada molt ben el·laborada i estructurada. Com en totes les altres, la seva lectura resulta molt amena i gens pesada. M'ha agradat que tractes el tema de la Covid-19 i mesures a tenir en compte ja que, desgraciàdament, és una situació que ha complicat molt la situació en els centres escolars.
    Molt bé també l'explicació del korfball, tota la informació necessària per a aprendre a jugar l'has plasmat en aquesta entrada. Un 9'75!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

ESPORTS NOUS • COEDUCACIÓ• DIVERSIÓ • EDUCACIÓ FÍSICA

PRÀCTICA AL TRINQUET